Ford Focus 2
Ford Focus druhé generace je oblíbený osobní vůz nižší střední třídy, který světoznámá automobilka na evropských trzích prodávala v letech 2004 – 2010. K dispozici je jako třídvéřový i pětidvéřový hatchback, ale i jako pětidvéřový kombík a na některých trzích i u nás nevídaný čtyřdvéřový sedan.
Technické parametry Ford Focus 2
výrobce automobilu | Ford |
třída automobilu | nižší střední |
místa výroby | Německo |
použitá platforma | |
délka automobilu | 4342 mm |
šířka automobilu | 1991 mm |
výška automobilu | 1447 mm |
rozvor | 2640 mm |
příslušenství | střešní nosič Ford Focus |
počet míst k sezení | 5 |
světlá výška | |
objem palivové nádrže | 55 litrů |
kapacita zavazadlového prostoru | 396 litrů |
facelift | 2008 |
typ pohonu | 4×2 přední |
převodovky | |
objem motoru | 1.4 a 2.5 l |
počet válců | |
výkon motoru | 80 – 225 PS |
palivo | benzin, diesel |
tituly | |
hodnocení EuroNCAP | ***** (2004) |
stupně výbavy | |
počet airbagů | dle výbavy |
autobaterie benzin | Autobaterie 60Ah |
autobaterie diesel | Autobaterie 70Ah |
Ford Focus 2 (2004–2010): Podrobný přehled a technické specifikace
Ford Focus druhé generace, vyráběný mezi lety 2004 a 2010, byl jedním z nejoblíbenějších modelů své doby. Tento kompaktní automobil byl navržen tak, aby navázal na úspěch první generace a vylepšil řadu aspektů, jako je pohodlí, technologie a výkon. Focus 2 byl známý svou spolehlivostí, solidní konstrukcí a výborným jízdním chováním, díky čemuž se stal jedním z nejprodávanějších vozů v Evropě.
Design a karoserie
Ford Focus 2 prošel oproti první generaci značným vizuálním i technickým vylepšením. Zatímco první Focus zaujal výrazně hranatým a inovativním designem, druhá generace přišla s modernějším a aerodynamičtějším vzhledem. Ford Focus 2 byl nabízen v různých karosářských variantách:
- Tří- a pětidveřový hatchback
- Čtyřdveřový sedan
- Pětidveřové kombi
Designové změny zahrnovaly elegantnější linie a vylepšenou aerodynamiku, což zlepšovalo nejen estetiku, ale i jízdní vlastnosti. Interiér byl také výrazně vylepšen. Focus 2 nabízel prostornější kabinu s vyšší kvalitou materiálů, přehlednou palubní deskou a lepší ergonomií.
Motory a výkon
Ford Focus 2 byl nabízen s širokou škálou benzínových a naftových motorů, které uspokojily potřeby různých řidičů, od těch, kteří hledají úsporný vůz, až po nadšence toužící po vyšším výkonu. Níže jsou uvedeny některé z hlavních motorizací:
Benzínové motory:
- 1.4 Duratec (59 kW / 80 k) – základní benzínový motor, vhodný pro městský provoz. Nabízel průměrnou spotřebu kolem 6,4 l/100 km.
- 1.6 Duratec (74 kW / 100 k) – o něco výkonnější varianta, která byla ideální pro kombinovaný provoz a delší cesty. Průměrná spotřeba se pohybovala kolem 6,7 l/100 km.
- 1.6 Ti-VCT (85 kW / 115 k) – vylepšený 1.6 motor s variabilním časováním ventilů. Tento motor poskytoval lepší výkon i ekonomiku provozu.
- 2.0 Duratec (107 kW / 145 k) – nejsilnější z běžně dostupných benzínových motorů, který nabízel skvělou dynamiku s průměrnou spotřebou kolem 7,5 l/100 km.
Naftové motory:
- 1.6 TDCi (66 kW / 90 k a 80 kW / 109 k) – velmi populární motor díky své kombinaci nízké spotřeby (4,5–5,0 l/100 km) a slušného výkonu. Tento motor byl oblíbený zejména u dlouhých cest a každodenního používání.
- 1.8 TDCi (85 kW / 115 k) – silnější naftový motor, který poskytoval lepší výkon při zachování rozumné spotřeby okolo 5,5 l/100 km.
- 2.0 TDCi (100 kW / 136 k) – nejvýkonnější naftová varianta, která nabízela vynikající dynamiku a přitom si udržovala spotřebu pod 6,0 l/100 km.
Jízdní vlastnosti
Jedním z hlavních taháků Fordu Focus 2 byly jeho výborné jízdní vlastnosti. Inženýři Fordu se zaměřili na to, aby byl vůz stabilní, komfortní a zároveň zábavný na řízení. Focus 2 si získal pověst jednoho z nejlépe ovladatelných vozů ve své třídě, a to především díky preciznímu řízení, skvělému zavěšení a kvalitní konstrukci podvozku.
Zavěšení bylo nezávislé na všech kolech, což přispělo k vyváženému a stabilnímu jízdnímu projevu, ať už se jednalo o jízdu v městském provozu nebo na dálnici. Řízení bylo přesné a poskytovalo řidiči dobrý zpětný kontakt. Díky těmto vlastnostem byl Focus 2 nejen komfortním rodinným autem, ale i vozem, který byl radost řídit.
Bezpečnost
Ford Focus 2 byl navržen s důrazem na bezpečnost a získal pětihvězdičkové hodnocení v testech Euro NCAP. Standardní výbava zahrnovala airbagy pro řidiče i spolujezdce, boční airbagy a v některých verzích i okenní airbagy. Vůz byl také vybaven systémy jako ABS (antiblokovací systém brzd), EBD (elektronická distribuce brzdné síly) a v některých verzích i ESP (elektronická stabilizace jízdy), což významně přispívalo k bezpečnosti na silnici.
Výbava a technologie
Ford Focus 2 byl nabízen v několika výbavových stupních, což umožňovalo zákazníkům vybrat si model podle jejich preferencí a rozpočtu. Mezi nejběžnější stupně výbavy patřily:
- Ambiente – základní výbava, která nabízela dostatečný komfort pro každodenní použití.
- Trend – střední výbava, která přidávala některé komfortní prvky, jako klimatizaci nebo elektrická okna.
- Ghia – prémiová výbava, zaměřená na luxus a pohodlí, obsahovala kožené čalounění, dvouzónovou klimatizaci a špičkový audio systém.
- Titanium – sportovně-luxusní varianta s moderními technologiemi a sportovními designovými prvky.
Ford Focus 2 byl také vybaven moderními technologiemi pro zajištění komfortu a bezpečnosti, jako jsou elektricky ovládaná zrcátka, automatická klimatizace, tempomat, parkovací senzory, palubní počítač a další.
Facelift v roce 2008
V roce 2008 prošel Ford Focus 2 modernizací, která zahrnovala nejen vizuální změny, ale také technická vylepšení. Facelift přinesl ostřejší linie karoserie, nové světlomety a přepracovanou mřížku chladiče. Interiér byl vylepšen použitím kvalitnějších materiálů a modernizovaným designem přístrojové desky. Z hlediska technologií přinesl facelift také zlepšení v oblasti konektivity a infotainmentu.
Závěr
Ford Focus 2 (2004–2010) byl jedním z nejúspěšnějších kompaktních vozů své doby. Nabízel široký výběr motorů, výborné jízdní vlastnosti, vysokou úroveň bezpečnosti a solidní výbavu. Díky své spolehlivosti, dynamice a pohodlí se stal oblíbeným nejen mezi rodinami, ale i mezi řidiči, kteří hledali zábavný vůz.