Ford Focus 2 (2004 – 2010)

Ford Focus 2

Ford Focus druhé generace je oblíbený osobní vůz nižší střední třídy, který světoznámá automobilka na evropských trzích prodávala v letech 2004 – 2010. K dispozici je jako třídvéřový i pětidvéřový hatchback, ale i jako pětidvéřový kombík a na některých trzích i u nás nevídaný čtyřdvéřový sedan.

Technické parametry Ford Focus 2

výrobce automobilu Ford
třída automobilu nižší střední
místa výroby Německo
použitá platforma
délka automobilu 4342 mm
šířka automobilu 1991 mm
výška automobilu 1447 mm
rozvor 2640 mm
příslušenství střešní nosič Ford Focus

autokoberce Ford Focus

autopotahy Ford Focus

počet míst k sezení 5
světlá výška
objem palivové nádrže 55 litrů
kapacita zavazadlového prostoru 396 litrů
facelift 2008
typ pohonu 4×2 přední
převodovky
objem motoru 1.4 a 2.5 l
počet válců
výkon motoru 80 – 225 PS
palivo benzin, diesel
tituly
hodnocení EuroNCAP ***** (2004)
stupně výbavy
počet airbagů  dle výbavy
autobaterie benzin Autobaterie 60Ah
autobaterie diesel Autobaterie 70Ah

Ford Focus II (2004-2008) front MJ

Ford Focus 2 (2004–2010): Podrobný přehled a technické specifikace

Ford Focus druhé generace, vyráběný mezi lety 2004 a 2010, byl jedním z nejoblíbenějších modelů své doby. Tento kompaktní automobil byl navržen tak, aby navázal na úspěch první generace a vylepšil řadu aspektů, jako je pohodlí, technologie a výkon. Focus 2 byl známý svou spolehlivostí, solidní konstrukcí a výborným jízdním chováním, díky čemuž se stal jedním z nejprodávanějších vozů v Evropě.

Design a karoserie

Ford Focus 2 prošel oproti první generaci značným vizuálním i technickým vylepšením. Zatímco první Focus zaujal výrazně hranatým a inovativním designem, druhá generace přišla s modernějším a aerodynamičtějším vzhledem. Ford Focus 2 byl nabízen v různých karosářských variantách:

  • Tří- a pětidveřový hatchback
  • Čtyřdveřový sedan
  • Pětidveřové kombi

Designové změny zahrnovaly elegantnější linie a vylepšenou aerodynamiku, což zlepšovalo nejen estetiku, ale i jízdní vlastnosti. Interiér byl také výrazně vylepšen. Focus 2 nabízel prostornější kabinu s vyšší kvalitou materiálů, přehlednou palubní deskou a lepší ergonomií.

Motory a výkon

Ford Focus 2 byl nabízen s širokou škálou benzínových a naftových motorů, které uspokojily potřeby různých řidičů, od těch, kteří hledají úsporný vůz, až po nadšence toužící po vyšším výkonu. Níže jsou uvedeny některé z hlavních motorizací:

Benzínové motory:

  • 1.4 Duratec (59 kW / 80 k) – základní benzínový motor, vhodný pro městský provoz. Nabízel průměrnou spotřebu kolem 6,4 l/100 km.
  • 1.6 Duratec (74 kW / 100 k) – o něco výkonnější varianta, která byla ideální pro kombinovaný provoz a delší cesty. Průměrná spotřeba se pohybovala kolem 6,7 l/100 km.
  • 1.6 Ti-VCT (85 kW / 115 k) – vylepšený 1.6 motor s variabilním časováním ventilů. Tento motor poskytoval lepší výkon i ekonomiku provozu.
  • 2.0 Duratec (107 kW / 145 k) – nejsilnější z běžně dostupných benzínových motorů, který nabízel skvělou dynamiku s průměrnou spotřebou kolem 7,5 l/100 km.

Naftové motory:

  • 1.6 TDCi (66 kW / 90 k a 80 kW / 109 k) – velmi populární motor díky své kombinaci nízké spotřeby (4,5–5,0 l/100 km) a slušného výkonu. Tento motor byl oblíbený zejména u dlouhých cest a každodenního používání.
  • 1.8 TDCi (85 kW / 115 k) – silnější naftový motor, který poskytoval lepší výkon při zachování rozumné spotřeby okolo 5,5 l/100 km.
  • 2.0 TDCi (100 kW / 136 k) – nejvýkonnější naftová varianta, která nabízela vynikající dynamiku a přitom si udržovala spotřebu pod 6,0 l/100 km.

Jízdní vlastnosti

Jedním z hlavních taháků Fordu Focus 2 byly jeho výborné jízdní vlastnosti. Inženýři Fordu se zaměřili na to, aby byl vůz stabilní, komfortní a zároveň zábavný na řízení. Focus 2 si získal pověst jednoho z nejlépe ovladatelných vozů ve své třídě, a to především díky preciznímu řízení, skvělému zavěšení a kvalitní konstrukci podvozku.

Zavěšení bylo nezávislé na všech kolech, což přispělo k vyváženému a stabilnímu jízdnímu projevu, ať už se jednalo o jízdu v městském provozu nebo na dálnici. Řízení bylo přesné a poskytovalo řidiči dobrý zpětný kontakt. Díky těmto vlastnostem byl Focus 2 nejen komfortním rodinným autem, ale i vozem, který byl radost řídit.

Bezpečnost

Ford Focus 2 byl navržen s důrazem na bezpečnost a získal pětihvězdičkové hodnocení v testech Euro NCAP. Standardní výbava zahrnovala airbagy pro řidiče i spolujezdce, boční airbagy a v některých verzích i okenní airbagy. Vůz byl také vybaven systémy jako ABS (antiblokovací systém brzd), EBD (elektronická distribuce brzdné síly) a v některých verzích i ESP (elektronická stabilizace jízdy), což významně přispívalo k bezpečnosti na silnici.

Výbava a technologie

Ford Focus 2 byl nabízen v několika výbavových stupních, což umožňovalo zákazníkům vybrat si model podle jejich preferencí a rozpočtu. Mezi nejběžnější stupně výbavy patřily:

  • Ambiente – základní výbava, která nabízela dostatečný komfort pro každodenní použití.
  • Trend – střední výbava, která přidávala některé komfortní prvky, jako klimatizaci nebo elektrická okna.
  • Ghia – prémiová výbava, zaměřená na luxus a pohodlí, obsahovala kožené čalounění, dvouzónovou klimatizaci a špičkový audio systém.
  • Titanium – sportovně-luxusní varianta s moderními technologiemi a sportovními designovými prvky.

Ford Focus 2 byl také vybaven moderními technologiemi pro zajištění komfortu a bezpečnosti, jako jsou elektricky ovládaná zrcátka, automatická klimatizace, tempomat, parkovací senzory, palubní počítač a další.

Facelift v roce 2008

V roce 2008 prošel Ford Focus 2 modernizací, která zahrnovala nejen vizuální změny, ale také technická vylepšení. Facelift přinesl ostřejší linie karoserie, nové světlomety a přepracovanou mřížku chladiče. Interiér byl vylepšen použitím kvalitnějších materiálů a modernizovaným designem přístrojové desky. Z hlediska technologií přinesl facelift také zlepšení v oblasti konektivity a infotainmentu.

Závěr

Ford Focus 2 (2004–2010) byl jedním z nejúspěšnějších kompaktních vozů své doby. Nabízel široký výběr motorů, výborné jízdní vlastnosti, vysokou úroveň bezpečnosti a solidní výbavu. Díky své spolehlivosti, dynamice a pohodlí se stal oblíbeným nejen mezi rodinami, ale i mezi řidiči, kteří hledali zábavný vůz.