Ford Fusion

Ford Fusion

Ford Fusion je malé MPV, které sám Ford ve svých reklamách nazýval malým – velkým autem. Na Evropských trzích byl v prodeji v letech 2002 – 2012. Technicky vycházel z Fordu Fiesta. U nás se prodával velice dobře a tak se s tímto vozem na silnici často potkáte.

Technické parametry Fusion

výrobce automobilu Ford
třída automobilu mini MPV
místa výroby Německo, Indie
použitá platforma
délka automobilu 4020 mm
šířka automobilu 1710 mm
výška automobilu 1500 mm
rozvor 2486 mm
rozchod
počet míst k sezení 5
příslušenství střešní nosič Ford Fusion

autokoberce Ford Fusion

autopotahy Ford Fusion

objem palivové nádrže
kapacita zavazadlového prostoru
facelift 2005
typ pohonu 4×2, přední
převodovky 4A, 5A, 5M
objem motoru 1.4 a 1.6
počet válců  4
výkon motoru 50 – 74 kW
palivo benzin, diesel
tituly
hodnocení EuroNCAP **** (2003)
stupně výbavy Style+, Zetec, Titanium
počet airbagů  dle výbavy
autobaterie benzin Autobaterie 40Ah, Autobaterie 44Ah
autobaterie diesel Autobaterie 70Ah

Ford Fusion front 20080222

Ford Fusion (Evropa): Kompaktní crossover pro městské prostředí

Ford Fusion, vyráběný v Evropě od roku 2002 do 2012, představoval kompaktní vůz na pomezí mezi hatchbackem a SUV. I když se nejednalo o přímého předchůdce modelu, který nesl stejné jméno v Severní Americe, evropský Fusion si našel své místo díky své praktičnosti a robustnímu designu. Byl oblíbený zejména pro své vyšší sezení, prostorný interiér a flexibilitu v městském provozu, což z něj činilo atraktivní volbu pro rodiny a řidiče hledající spolehlivý a snadno ovladatelný vůz.

Fusion byl postaven na základě platformy Fordu Fiesta, ačkoli se od něj lišil svou vyšší karoserií a robustnějším designem. Tato kombinace ho činila ideálním vozem pro jízdu po městských komunikacích i méně upravených silnicích, zatímco jeho kompaktní rozměry a relativně nízká hmotnost mu poskytovaly dobrou ovladatelnost a efektivní spotřebu paliva. V průběhu své výroby byl Fusion dostupný s několika různými motory a výbavami, čímž si získal širokou zákaznickou základnu.

Design a praktičnost

Jedním z klíčových rysů evropského Fordu Fusion byl jeho design, který kombinoval vlastnosti hatchbacku a SUV. Vůz měl vyšší stavbu, což poskytovalo lepší výhled z vozu a zlepšovalo komfort při nastupování a vystupování, zejména pro starší řidiče nebo rodiny s malými dětmi. Zvýšená světlá výška byla navržena tak, aby Fusion zvládal jízdu i na horších silnicích nebo cestách s nižší kvalitou povrchu, čímž přidal vůz na univerzálnosti.

Ford Fusion nabízel překvapivě prostorný interiér na svou kompaktní velikost. Kabina byla dobře využitá a poskytovala dostatek místa pro pět cestujících, přičemž zadní sedadla byla dostatečně prostorná i pro dospělé pasažéry. Zavazadlový prostor byl rovněž velkorysý pro tuto třídu vozidel, a to díky hranaté zádi vozu, která umožňovala snadné naložení a vyložení nákladu. Prostor byl možné ještě zvětšit sklopením zadních sedadel, což zvyšovalo užitkovost vozu, například při převozu objemnějších předmětů.

Interiér byl navržen s důrazem na praktičnost a jednoduchost. Palubní deska byla ergonomicky rozvržena s jednoduchými ovládacími prvky, což zajišťovalo intuitivní ovládání vozidla. Ačkoli interiéry Fusionu byly spíše funkční než luxusní, byly kvalitně zpracované a odolné, což ocení především řidiči, kteří hledají spolehlivost a nenáročnost na údržbu.

Motory a výkon

Ford Fusion byl nabízen s různými motory, které zahrnovaly jak benzinové, tak i naftové varianty, což umožňovalo zákazníkům volit mezi výkonem a úsporností v závislosti na jejich potřebách. Benzinové motory zahrnovaly varianty o objemu 1.4 a 1.6 litru, přičemž obě verze nabízely slušný výkon pro běžnou jízdu ve městě i na dálnicích. V kombinaci s nízkou hmotností vozu byla jízda s benzinovým Fusionem příjemná a svižná, což z něj činilo ideální volbu pro každodenní městský provoz.

Pro řidiče, kteří preferovali úsporu paliva, byly k dispozici také naftové motory, konkrétně oblíbený 1.4 TDCi a 1.6 TDCi. Tyto motory se vyznačovaly nízkou spotřebou paliva a dobrým točivým momentem, což ocení zejména ti, kteří jezdí delší trasy nebo preferují nižší provozní náklady. Výhodou těchto naftových variant byla také jejich dlouhá životnost a robustnost, což zvýšilo celkovou spolehlivost vozu.

Co se týče převodovek, většina verzí Fordu Fusion byla vybavena manuální pětistupňovou převodovkou, která nabízela přesné a plynulé řazení. Některé modely byly k dispozici i s automatickou převodovkou, která však nebyla tak rozšířená jako manuální varianta.

Bezpečnost a technologie

Ačkoli Ford Fusion nebyl vybaven tolika moderními technologiemi jako dnešní vozy, nabízel řadu praktických prvků, které v době jeho výroby patřily mezi nadstandard v této třídě. Vozy byly vybaveny například elektricky ovládanými okny, klimatizací, rádiem s CD přehrávačem a možností připojení přes USB. Vyšší výbavové verze nabízely i další funkce, jako parkovací senzory nebo vyhřívaná sedadla.

Co se týče bezpečnosti, Ford Fusion získal dobré hodnocení v testech Euro NCAP, a to i díky přítomnosti airbagů pro řidiče a spolujezdce, ABS a systému stabilizace vozidla. Vůz byl navržen tak, aby poskytoval dostatečnou ochranu při kolizích, a jeho zvýšená stavba karoserie mu poskytovala lepší odolnost proti poškození v případě nehody.

Závěr

Ford Fusion v Evropě přinesl kompaktní vůz s praktickými vlastnostmi, který se osvědčil jak ve městě, tak na delších cestách. Jeho kombinace vyššího posedu, prostorného interiéru a spolehlivých motorů ho činila atraktivním pro širokou skupinu zákazníků. I přes to, že byl v roce 2012 nahrazen modely jako Ford B-Max, zůstává Ford Fusion oblíbený mezi řidiči, kteří hledají spolehlivý a praktický vůz za rozumnou cenu.