Ford Fusion
Ford Fusion je malé MPV, které sám Ford ve svých reklamách nazýval malým – velkým autem. Na Evropských trzích byl v prodeji v letech 2002 – 2012. Technicky vycházel z Fordu Fiesta. U nás se prodával velice dobře a tak se s tímto vozem na silnici často potkáte.
Technické parametry Fusion
výrobce automobilu | Ford |
třída automobilu | mini MPV |
místa výroby | Německo, Indie |
použitá platforma | |
délka automobilu | 4020 mm |
šířka automobilu | 1710 mm |
výška automobilu | 1500 mm |
rozvor | 2486 mm |
rozchod | |
počet míst k sezení | 5 |
příslušenství | střešní nosič Ford Fusion |
objem palivové nádrže | |
kapacita zavazadlového prostoru | |
facelift | 2005 |
typ pohonu | 4×2, přední |
převodovky | 4A, 5A, 5M |
objem motoru | 1.4 a 1.6 |
počet válců | 4 |
výkon motoru | 50 – 74 kW |
palivo | benzin, diesel |
tituly | |
hodnocení EuroNCAP | **** (2003) |
stupně výbavy | Style+, Zetec, Titanium |
počet airbagů | dle výbavy |
autobaterie benzin | Autobaterie 40Ah, Autobaterie 44Ah |
autobaterie diesel | Autobaterie 70Ah |
Ford Fusion (Evropa): Kompaktní crossover pro městské prostředí
Ford Fusion, vyráběný v Evropě od roku 2002 do 2012, představoval kompaktní vůz na pomezí mezi hatchbackem a SUV. I když se nejednalo o přímého předchůdce modelu, který nesl stejné jméno v Severní Americe, evropský Fusion si našel své místo díky své praktičnosti a robustnímu designu. Byl oblíbený zejména pro své vyšší sezení, prostorný interiér a flexibilitu v městském provozu, což z něj činilo atraktivní volbu pro rodiny a řidiče hledající spolehlivý a snadno ovladatelný vůz.
Fusion byl postaven na základě platformy Fordu Fiesta, ačkoli se od něj lišil svou vyšší karoserií a robustnějším designem. Tato kombinace ho činila ideálním vozem pro jízdu po městských komunikacích i méně upravených silnicích, zatímco jeho kompaktní rozměry a relativně nízká hmotnost mu poskytovaly dobrou ovladatelnost a efektivní spotřebu paliva. V průběhu své výroby byl Fusion dostupný s několika různými motory a výbavami, čímž si získal širokou zákaznickou základnu.
Design a praktičnost
Jedním z klíčových rysů evropského Fordu Fusion byl jeho design, který kombinoval vlastnosti hatchbacku a SUV. Vůz měl vyšší stavbu, což poskytovalo lepší výhled z vozu a zlepšovalo komfort při nastupování a vystupování, zejména pro starší řidiče nebo rodiny s malými dětmi. Zvýšená světlá výška byla navržena tak, aby Fusion zvládal jízdu i na horších silnicích nebo cestách s nižší kvalitou povrchu, čímž přidal vůz na univerzálnosti.
Ford Fusion nabízel překvapivě prostorný interiér na svou kompaktní velikost. Kabina byla dobře využitá a poskytovala dostatek místa pro pět cestujících, přičemž zadní sedadla byla dostatečně prostorná i pro dospělé pasažéry. Zavazadlový prostor byl rovněž velkorysý pro tuto třídu vozidel, a to díky hranaté zádi vozu, která umožňovala snadné naložení a vyložení nákladu. Prostor byl možné ještě zvětšit sklopením zadních sedadel, což zvyšovalo užitkovost vozu, například při převozu objemnějších předmětů.
Interiér byl navržen s důrazem na praktičnost a jednoduchost. Palubní deska byla ergonomicky rozvržena s jednoduchými ovládacími prvky, což zajišťovalo intuitivní ovládání vozidla. Ačkoli interiéry Fusionu byly spíše funkční než luxusní, byly kvalitně zpracované a odolné, což ocení především řidiči, kteří hledají spolehlivost a nenáročnost na údržbu.
Motory a výkon
Ford Fusion byl nabízen s různými motory, které zahrnovaly jak benzinové, tak i naftové varianty, což umožňovalo zákazníkům volit mezi výkonem a úsporností v závislosti na jejich potřebách. Benzinové motory zahrnovaly varianty o objemu 1.4 a 1.6 litru, přičemž obě verze nabízely slušný výkon pro běžnou jízdu ve městě i na dálnicích. V kombinaci s nízkou hmotností vozu byla jízda s benzinovým Fusionem příjemná a svižná, což z něj činilo ideální volbu pro každodenní městský provoz.
Pro řidiče, kteří preferovali úsporu paliva, byly k dispozici také naftové motory, konkrétně oblíbený 1.4 TDCi a 1.6 TDCi. Tyto motory se vyznačovaly nízkou spotřebou paliva a dobrým točivým momentem, což ocení zejména ti, kteří jezdí delší trasy nebo preferují nižší provozní náklady. Výhodou těchto naftových variant byla také jejich dlouhá životnost a robustnost, což zvýšilo celkovou spolehlivost vozu.
Co se týče převodovek, většina verzí Fordu Fusion byla vybavena manuální pětistupňovou převodovkou, která nabízela přesné a plynulé řazení. Některé modely byly k dispozici i s automatickou převodovkou, která však nebyla tak rozšířená jako manuální varianta.
Bezpečnost a technologie
Ačkoli Ford Fusion nebyl vybaven tolika moderními technologiemi jako dnešní vozy, nabízel řadu praktických prvků, které v době jeho výroby patřily mezi nadstandard v této třídě. Vozy byly vybaveny například elektricky ovládanými okny, klimatizací, rádiem s CD přehrávačem a možností připojení přes USB. Vyšší výbavové verze nabízely i další funkce, jako parkovací senzory nebo vyhřívaná sedadla.
Co se týče bezpečnosti, Ford Fusion získal dobré hodnocení v testech Euro NCAP, a to i díky přítomnosti airbagů pro řidiče a spolujezdce, ABS a systému stabilizace vozidla. Vůz byl navržen tak, aby poskytoval dostatečnou ochranu při kolizích, a jeho zvýšená stavba karoserie mu poskytovala lepší odolnost proti poškození v případě nehody.
Závěr
Ford Fusion v Evropě přinesl kompaktní vůz s praktickými vlastnostmi, který se osvědčil jak ve městě, tak na delších cestách. Jeho kombinace vyššího posedu, prostorného interiéru a spolehlivých motorů ho činila atraktivním pro širokou skupinu zákazníků. I přes to, že byl v roce 2012 nahrazen modely jako Ford B-Max, zůstává Ford Fusion oblíbený mezi řidiči, kteří hledají spolehlivý a praktický vůz za rozumnou cenu.