Kódy motorů Opel Omega
Kódy motorů Opel Omega A
Opel Omega A, vyráběný v letech 1986 až 1994, byl známý svým pohodlným interiérem, výkonnými motory a solidními jízdními vlastnostmi. Zde je přehled číselných kódů motorů, které byly k dispozici pro model Opel Omega A, spolu s technickými detaily:
1. C20NE
- Typ: 2.0i (benzinový motor)
- Výkon: 85 kW (115 PS)
- Palivo: Benzín
- Počet válců: 4
- Systém vstřikování: Bosch L-Jetronic
- Použití: Základní benzinová varianta, ideální pro každodenní použití.
2. C20XE
- Typ: 2.0i 16V (benzinový motor)
- Výkon: 110 kW (150 PS)
- Palivo: Benzín
- Počet válců: 4
- Systém vstřikování: Bosch Motronic
- Použití: Výkonnější verze pro sportovnější jízdu, oblíbená mezi fanoušky tuningových úprav.
3. C30NE
- Typ: 3.0i (benzinový motor)
- Výkon: 136 kW (185 PS)
- Palivo: Benzín
- Počet válců: 6
- Systém vstřikování: Bosch Motronic
- Použití: Vysokovýkonný motor pro modely s většími požadavky na výkon.
4. C25XE
- Typ: 2.5 V6 (benzinový motor)
- Výkon: 125 kW (170 PS)
- Palivo: Benzín
- Počet válců: 6
- Systém vstřikování: Bosch Motronic
- Použití: Populární motor s dobrou kombinací výkonu a pohodlí.
5. X20DTH
- Typ: 2.0 DTI (naftový motor)
- Výkon: 74 kW (100 PS)
- Palivo: Nafta
- Počet válců: 4
- Systém vstřikování: Common Rail
- Použití: Ekonomická naftová varianta vhodná pro dlouhé vzdálenosti.
6. X25DT
- Typ: 2.5 DTI (naftový motor)
- Výkon: 92 kW (125 PS)
- Palivo: Nafta
- Počet válců: 6
- Systém vstřikování: Common Rail
- Použití: Silnější naftový motor pro uživatele, kteří potřebují vyšší točivý moment a výkon.
Tyto motory byly navrženy tak, aby poskytovaly různé úrovně výkonu a efektivity, přičemž každá varianta měla své specifické výhody, které vyhovovaly různým potřebám zákazníků. Omega A byla známá svou spolehlivostí a byla oblíbená jak mezi rodinami, tak mezi podnikateli.
Kódy motorů Opel Omega B
Opel Omega B, vyráběný v letech 1994 až 2003, byl známý svým pohodlným interiérem a širokým výběrem motorů. Zde je přehled číselných kódů motorů, které byly k dispozici pro model Opel Omega B, spolu s technickými detaily:
1. X20XEV
- Typ: 2.0i 16V (benzinový motor)
- Výkon: 100 kW (136 PS)
- Palivo: Benzín
- Počet válců: 4
- Systém vstřikování: Bosch Motronic
- Použití: Základní benzinová varianta s dobrým poměrem výkonu a spotřeby.
2. C20LET
- Typ: 2.0i Turbo (benzinový motor)
- Výkon: 150 kW (204 PS)
- Palivo: Benzín
- Počet válců: 4
- Systém vstřikování: Motronic
- Použití: Výkonnější varianta s turbomotor, určená pro sportovní verze Omega.
3. C25XE
- Typ: 2.5i V6 (benzinový motor)
- Výkon: 125 kW (170 PS)
- Palivo: Benzín
- Počet válců: 6
- Systém vstřikování: Bosch Motronic
- Použití: Populární motor s dobrou kombinací výkonu a pohodlí.
4. X30XE
- Typ: 3.0i V6 (benzinový motor)
- Výkon: 147 kW (200 PS)
- Palivo: Benzín
- Počet válců: 6
- Systém vstřikování: Bosch Motronic
- Použití: Vysokovýkonný motor, ideální pro uživatele, kteří vyžadují maximální výkon.
5. X20DTH
- Typ: 2.0 DTI (naftový motor)
- Výkon: 74 kW (100 PS)
- Palivo: Nafta
- Počet válců: 4
- Systém vstřikování: Common Rail
- Použití: Ekonomická naftová varianta vhodná pro dlouhé vzdálenosti.
6. X25DT
- Typ: 2.5 DTI (naftový motor)
- Výkon: 92 kW (125 PS)
- Palivo: Nafta
- Počet válců: 6
- Systém vstřikování: Common Rail
- Použití: Silnější naftový motor pro uživatele, kteří potřebují vyšší točivý moment a výkon.
7. Y22DTH
- Typ: 2.2 DTI (naftový motor)
- Výkon: 92 kW (125 PS)
- Palivo: Nafta
- Počet válců: 4
- Systém vstřikování: Common Rail
- Použití: Další naftová varianta s dobrou kombinací výkonu a efektivity.
Tyto motory byly navrženy tak, aby splnily různé potřeby zákazníků, od běžného užívání po sportovní jízdu, a přispěly k popularitě modelu Omega B mezi rodinami a podnikateli.
Opel Omega
Opel Omega: Ikona mezi limuzínami
Opel Omega je automobil, který se vyráběl od roku 1986 do 2003 a stal se jednou z nejpopulárnějších limuzín na evropském trhu. Tento model, který prošel dvěma generacemi (Omega A a Omega B), byl známý svou prostorností, komfortem a výkonnými motory. Omega byla oblíbená nejen mezi rodinami, ale také mezi podnikateli a profesionály díky své spolehlivosti a variabilitě.
Generace A (1986–1994)
První generace Opel Omega A byla uvedena na trh v roce 1986. Byla nabízena jako čtyřdveřová sedan a pětidveřový liftback, přičemž obě varianty nabízely prostorný interiér a dostatek místa pro cestující. Design byl moderní pro svou dobu, s elegantními liniemi a aerodynamickým profilem.
Technické údaje:
- Rozměry:
- Délka: 4 690 mm
- Šířka: 1 760 mm
- Výška: 1 400 mm
- Rozvor: 2 720 mm
- Motory:
- C20NE: 2.0i (115 PS), benzin
- C20XE: 2.0i 16V (150 PS), benzin
- C30NE: 3.0i (185 PS), benzin
- X20DTH: 2.0 DTI (100 PS), nafta
- Převodovky: 5-stupňová manuální nebo 4-stupňová automatická.
Generace B (1994–2003)
Druhá generace, Opel Omega B, byla uvedena na trh v roce 1994 a představila modernizovaný design, vylepšené motory a větší důraz na komfort a bezpečnost. Omega B byla nabízena jako sedan a kombi, což ji činilo atraktivní volbou pro rodiny a uživatele vyžadující více prostoru.
Technické údaje:
- Rozměry:
- Délka: 4 740 mm (sedan), 4 810 mm (kombi)
- Šířka: 1 780 mm
- Výška: 1 450 mm
- Rozvor: 2 740 mm
- Motory:
- X20XEV: 2.0i 16V (136 PS), benzin
- C20LET: 2.0i Turbo (204 PS), benzin
- X30XE: 3.0i V6 (200 PS), benzin
- X20DTH: 2.0 DTI (100 PS), nafta
- X25DT: 2.5 DTI (125 PS), nafta
- Převodovky: 5-stupňová manuální nebo 4-stupňová automatická.
Bezpečnost a technologie
Opel Omega byl vybaven mnoha moderními technologiemi pro svou dobu, včetně airbagů, ABS, a pokročilých systémů stabilizace. Omega B byla také k dispozici s různými technologiemi komfortu, jako jsou klimatizace, elektrická okna, a pokročilé audio systémy, což zvyšovalo úroveň pohodlí pro cestující.
Závěr
Opel Omega zanechal nezapomenutelnou stopu na automobilovém trhu a dodnes je oblíbenou volbou pro milovníky klasických vozů. Jeho kombinace komfortu, výkonu a prostornosti činí z Omegy skvělou volbu pro rodiny, podnikatele a všechny, kdo hledají spolehlivý a stylový automobil. Ačkoli byla výroba Omegy ukončena v roce 2003, stále si drží své místo jako oblíbený klasik na silnicích.