Kódy motorů Peugeot 208
Kódy motorů Peugeot 208 1. generace
První generace vozu Peugeot 208 byla vyráběna v letech 2012 až 2019. Zde jsou číselné kódy motorů, které byly v tomto modelu použity, spolu s podrobnostmi:
Benzínové motory:
- EB0:
- Typ: 1.0 VTi
- Výkon: 68 k (50 kW)
- Zdvihový objem: 999 cm³
- EB2:
- Typ: 1.2 VTi
- Výkon: 82 k (60 kW)
- Zdvihový objem: 1,199 cm³
- EB2DT:
- Typ: 1.2 PureTech Turbo
- Výkon: 110 k (81 kW)
- Zdvihový objem: 1,199 cm³
- EB2DTS:
- Typ: 1.2 PureTech Turbo
- Výkon: 130 k (96 kW)
- Zdvihový objem: 1,199 cm³
- ET3J4:
- Typ: 1.4 VTi
- Výkon: 95 k (70 kW)
- Zdvihový objem: 1,397 cm³
- EC5:
- Typ: 1.6 VTi
- Výkon: 120 k (88 kW)
- Zdvihový objem: 1,598 cm³
- EP6CDT:
- Typ: 1.6 THP
- Výkon: 156 k (115 kW)
- Zdvihový objem: 1,598 cm³
- EP6FDTX:
- Typ: 1.6 THP (GTi)
- Výkon: 200 k (147 kW)
- Zdvihový objem: 1,598 cm³
Dieselové motory:
- DV5RC:
- Typ: 1.5 BlueHDi
- Výkon: 100 k (75 kW)
- Zdvihový objem: 1,499 cm³
- DV6ETED:
- Typ: 1.4 HDi
- Výkon: 68 k (50 kW)
- Zdvihový objem: 1,398 cm³
- DV6DTED:
- Typ: 1.4 e-HDi
- Výkon: 68 k (50 kW)
- Zdvihový objem: 1,398 cm³
- DV6DTEDM:
- Typ: 1.4 e-HDi
- Výkon: 68 k (50 kW)
- Zdvihový objem: 1,398 cm³
- DV6DTEDZ:
- Typ: 1.4 e-HDi
- Výkon: 68 k (50 kW)
- Zdvihový objem: 1,398 cm³
- DV6FC:
- Typ: 1.6 BlueHDi
- Výkon: 75 k (55 kW)
- Zdvihový objem: 1,560 cm³
- DV6FD:
- Typ: 1.6 BlueHDi
- Výkon: 100 k (75 kW)
- Zdvihový objem: 1,560 cm³
- DV6FDTED:
- Typ: 1.6 BlueHDi
- Výkon: 120 k (88 kW)
- Zdvihový objem: 1,560 cm³
Toto jsou hlavní motory používané v Peugeot 208 první generace, rozdělené podle typu paliva, s uvedením jejich číselných kódů, typů a technických specifikací.
Kódy motorů Peugeot 208 2. generace
Druhá generace vozu Peugeot 208 byla představena v roce 2019 a stále je ve výrobě. Zde jsou číselné kódy motorů, které jsou v tomto modelu použity, spolu s podrobnostmi:
Benzínové motory:
- EB2FA:
- Typ: 1.2 PureTech
- Výkon: 75 k (55 kW)
- Zdvihový objem: 1,199 cm³
- EB2ADTS:
- Typ: 1.2 PureTech Turbo
- Výkon: 100 k (74 kW)
- Zdvihový objem: 1,199 cm³
- EB2ADTX:
- Typ: 1.2 PureTech Turbo
- Výkon: 130 k (96 kW)
- Zdvihový objem: 1,199 cm³
Dieselové motory:
- DV5RC:
- Typ: 1.5 BlueHDi
- Výkon: 100 k (75 kW)
- Zdvihový objem: 1,499 cm³
Elektrické motory:
- 5G:
- Typ: Elektrický motor (e-208)
- Výkon: 136 k (100 kW)
- Kapacita baterie: 50 kWh
- Dojezd: až 340 km (podle WLTP)
Tyto motory jsou používány ve druhé generaci vozu Peugeot 208. Benzínové motory jsou přeplňované tříválce, dieselový motor je čtyřválec a elektrický motor je součástí plně elektrické verze e-208.
Peugeot 208
Peugeot 208 je kompaktní hatchback, který v roce 2012 nahradil model 207 a stal se důležitou součástí nabídky francouzské automobilky Peugeot. První generace se vyráběla do roku 2019 a byla dostupná s širokou škálou benzínových a dieselových motorů. Tato verze vozu nabízela moderní design, pohodlný interiér a pokročilé technologické prvky. Díky svému stylu a výbavě si rychle získala oblibu mezi zákazníky a stala se jedním z nejprodávanějších modelů ve své kategorii.
V roce 2019 byla představena druhá generace Peugeot 208, která přinesla ještě modernější design a technologické inovace. Nový model je postaven na platformě CMP (Common Modular Platform), což umožnilo snížit hmotnost vozu a zlepšit jeho jízdní vlastnosti. Druhá generace 208 je k dispozici nejen s tradičními benzínovými a dieselovými motory, ale také jako plně elektrická verze e-208. Elektrický model nabízí výkon 136 koní a dojezd až 340 km, což ho činí atraktivní volbou pro ekologicky smýšlející řidiče.
Peugeot 208 se vyznačuje elegantním a sportovním designem, který zahrnuje výraznou přední masku, LED světlomety a dynamické linie karoserie. Interiér vozu nabízí komfortní a technologicky pokročilé prostředí s intuitivním ovládáním a kvalitními materiály. Mezi hlavní prvky výbavy patří digitální přístrojový panel, infotainment systém s dotykovou obrazovkou a široká škála asistenčních systémů pro řidiče. Peugeot 208 tak spojuje styl, výkon a moderní technologie, což z něj činí ideální volbu pro městské i mimoměstské cestování.