Kódy motorů Peugeot 208

Kódy motorů Peugeot 208

Kódy motorů Peugeot 208 1. generace

První generace vozu Peugeot 208 byla vyráběna v letech 2012 až 2019. Zde jsou číselné kódy motorů, které byly v tomto modelu použity, spolu s podrobnostmi:

Benzínové motory:

  1. EB0:
    • Typ: 1.0 VTi
    • Výkon: 68 k (50 kW)
    • Zdvihový objem: 999 cm³
  2. EB2:
    • Typ: 1.2 VTi
    • Výkon: 82 k (60 kW)
    • Zdvihový objem: 1,199 cm³
  3. EB2DT:
    • Typ: 1.2 PureTech Turbo
    • Výkon: 110 k (81 kW)
    • Zdvihový objem: 1,199 cm³
  4. EB2DTS:
    • Typ: 1.2 PureTech Turbo
    • Výkon: 130 k (96 kW)
    • Zdvihový objem: 1,199 cm³
  5. ET3J4:
    • Typ: 1.4 VTi
    • Výkon: 95 k (70 kW)
    • Zdvihový objem: 1,397 cm³
  6. EC5:
    • Typ: 1.6 VTi
    • Výkon: 120 k (88 kW)
    • Zdvihový objem: 1,598 cm³
  7. EP6CDT:
    • Typ: 1.6 THP
    • Výkon: 156 k (115 kW)
    • Zdvihový objem: 1,598 cm³
  8. EP6FDTX:
    • Typ: 1.6 THP (GTi)
    • Výkon: 200 k (147 kW)
    • Zdvihový objem: 1,598 cm³

Dieselové motory:

  1. DV5RC:
    • Typ: 1.5 BlueHDi
    • Výkon: 100 k (75 kW)
    • Zdvihový objem: 1,499 cm³
  2. DV6ETED:
    • Typ: 1.4 HDi
    • Výkon: 68 k (50 kW)
    • Zdvihový objem: 1,398 cm³
  3. DV6DTED:
    • Typ: 1.4 e-HDi
    • Výkon: 68 k (50 kW)
    • Zdvihový objem: 1,398 cm³
  4. DV6DTEDM:
    • Typ: 1.4 e-HDi
    • Výkon: 68 k (50 kW)
    • Zdvihový objem: 1,398 cm³
  5. DV6DTEDZ:
    • Typ: 1.4 e-HDi
    • Výkon: 68 k (50 kW)
    • Zdvihový objem: 1,398 cm³
  6. DV6FC:
    • Typ: 1.6 BlueHDi
    • Výkon: 75 k (55 kW)
    • Zdvihový objem: 1,560 cm³
  7. DV6FD:
    • Typ: 1.6 BlueHDi
    • Výkon: 100 k (75 kW)
    • Zdvihový objem: 1,560 cm³
  8. DV6FDTED:
    • Typ: 1.6 BlueHDi
    • Výkon: 120 k (88 kW)
    • Zdvihový objem: 1,560 cm³

Toto jsou hlavní motory používané v Peugeot 208 první generace, rozdělené podle typu paliva, s uvedením jejich číselných kódů, typů a technických specifikací.

Kódy motorů Peugeot 208 2. generace

Druhá generace vozu Peugeot 208 byla představena v roce 2019 a stále je ve výrobě. Zde jsou číselné kódy motorů, které jsou v tomto modelu použity, spolu s podrobnostmi:

Benzínové motory:

  1. EB2FA:
    • Typ: 1.2 PureTech
    • Výkon: 75 k (55 kW)
    • Zdvihový objem: 1,199 cm³
  2. EB2ADTS:
    • Typ: 1.2 PureTech Turbo
    • Výkon: 100 k (74 kW)
    • Zdvihový objem: 1,199 cm³
  3. EB2ADTX:
    • Typ: 1.2 PureTech Turbo
    • Výkon: 130 k (96 kW)
    • Zdvihový objem: 1,199 cm³

Dieselové motory:

  1. DV5RC:
    • Typ: 1.5 BlueHDi
    • Výkon: 100 k (75 kW)
    • Zdvihový objem: 1,499 cm³

Elektrické motory:

  1. 5G:
    • Typ: Elektrický motor (e-208)
    • Výkon: 136 k (100 kW)
    • Kapacita baterie: 50 kWh
    • Dojezd: až 340 km (podle WLTP)

Tyto motory jsou používány ve druhé generaci vozu Peugeot 208. Benzínové motory jsou přeplňované tříválce, dieselový motor je čtyřválec a elektrický motor je součástí plně elektrické verze e-208.

Peugeot 208

Peugeot 208 je kompaktní hatchback, který v roce 2012 nahradil model 207 a stal se důležitou součástí nabídky francouzské automobilky Peugeot. První generace se vyráběla do roku 2019 a byla dostupná s širokou škálou benzínových a dieselových motorů. Tato verze vozu nabízela moderní design, pohodlný interiér a pokročilé technologické prvky. Díky svému stylu a výbavě si rychle získala oblibu mezi zákazníky a stala se jedním z nejprodávanějších modelů ve své kategorii.

V roce 2019 byla představena druhá generace Peugeot 208, která přinesla ještě modernější design a technologické inovace. Nový model je postaven na platformě CMP (Common Modular Platform), což umožnilo snížit hmotnost vozu a zlepšit jeho jízdní vlastnosti. Druhá generace 208 je k dispozici nejen s tradičními benzínovými a dieselovými motory, ale také jako plně elektrická verze e-208. Elektrický model nabízí výkon 136 koní a dojezd až 340 km, což ho činí atraktivní volbou pro ekologicky smýšlející řidiče.

Peugeot 208 se vyznačuje elegantním a sportovním designem, který zahrnuje výraznou přední masku, LED světlomety a dynamické linie karoserie. Interiér vozu nabízí komfortní a technologicky pokročilé prostředí s intuitivním ovládáním a kvalitními materiály. Mezi hlavní prvky výbavy patří digitální přístrojový panel, infotainment systém s dotykovou obrazovkou a široká škála asistenčních systémů pro řidiče. Peugeot 208 tak spojuje styl, výkon a moderní technologie, což z něj činí ideální volbu pro městské i mimoměstské cestování.

 

Peugeot 208 95 VTi Active – Frontansicht, 5. Mai 2012, Düsseldorf