Kódy motorů Volkswagen Golf

Kódy motorů Volkswagen Golf

Kódy motorů Volkswagen Golf IV

Volkswagen Golf IV, vyráběný od roku 1997 do roku 2003, nabízel různé motorové varianty, které pokrývaly škálu benzínových i dieselových agregátů. Každý motor byl identifikován specifickým kódem, který sloužil k přesné identifikaci konkrétní verze motoru. Některé z kódů motorů pro Volkswagen Golf IV zahrnují:

  1. 1.6: Základní benzínový motor s kódem motoru například „AEH“ nebo „AKL.“ Poskytoval spolehlivý výkon a byl oblíbený pro svou úspornost.
  2. 1.8T: Tento benzínový motor s přeplňováním pomocí turbodmychadla byl populární pro svůj sportovní výkon. Kód motoru mohl být například „AGU“ nebo „AUQ.“
  3. 1.9 TDI: Dieselový motor s přímým vstřikováním paliva byl k dispozici v několika variantách. Kódy motorů pro 1.9 TDI zahrnovaly „ALH,“ „AHF,“ a „ASV.“
  4. 2.3 V5: Větší benzínový motor s pěti válci poskytoval silnější výkon. Kód motoru mohl být například „AGZ“ nebo „AZX.“

Každý z těchto motorů měl specifické vlastnosti a charakteristiky, což dávalo řidičům možnost vybrat si motor odpovídající jejich preferencím a potřebám. Při hledání informací o konkrétním motoru nebo při provádění servisních úkonů byla klíčová znalost přesného kódu motoru daného vozidla.

Kódy motorů Volkswagen Golf V

Volkswagen Golf V, vyráběný od roku 2003 do roku 2008, nabízí širokou škálu motorů, od benzínových po dieselové, s různými výkony a úrovněmi efektivity. Každý motorový blok je identifikován unikátním kódem, který umožňuje přesné rozlišení konkrétní varianty. Některé z kódů motorů pro Volkswagen Golf V zahrnují:

  1. 1.4 TSI: Tento motor kombinuje přímé vstřikování benzínu s přeplňováním pomocí turbodmychadla a mechanickým kompresorem. Kód motoru pro tento agregát může být například „BLG.“
  2. 2.0 FSI: Tento benzínový motor s přímým vstřikováním paliva nabízí solidní výkon a efektivitu. Kód motoru může být například „AXW“ nebo „BLR.“
  3. 1.9 TDI: Pro milovníky dieselových motorů je k dispozici turbodiesel s přímým vstřikováním. Kód motoru pro některé varianty 1.9 TDI může být „BKC“ nebo „BRU.“
  4. 2.0 TDI: Silnější dieselová varianta s kódem motoru například „BKD.“

Kódy motorů jsou klíčové pro identifikaci konkrétního motoru při nákupu náhradních dílů nebo při provádění servisních úkonů. Majitelé Volkswagen Golf V mohou v technické dokumentaci nebo na štítku umístěném v motorovém prostoru najít přesný kód motoru svého vozidla.

Kódy motorů Volkswagen Golf VI

Volkswagen Golf VI, vyráběný od roku 2008 do roku 2012, nabízel širokou škálu motorů, od ekonomických benzínových až po výkonné dieselové agregáty. Každý motor byl označen unikátním kódem, což umožňovalo přesné identifikovat konkrétní variantu a usnadňovalo servisní a údržbové postupy. Některé z kódů motorů pro Volkswagen Golf VI zahrnovaly:

  1. 1.2 TSI: Moderní benzínový motor s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním paliva. Kódy motorů pro tento typ mohly zahrnovat „CBZA“ nebo „CBZB.“
  2. 1.4 TDI: Dieselový motor s přímým vstřikováním, který byl ceněn pro svou kombinaci výkonu a úspornosti. Kódy motorů pro některé varianty 1.4 TDI mohly být „CAYA“ nebo „CAYB.“
  3. 2.0 TSI: Výkonnější benzínový motor s přeplňováním, často nalezený ve sportovních verzích Golfu VI GTI. Kódy motorů mohly zahrnovat „CCZA“ nebo „CAWB.“
  4. 2.0 TDI: Silnější dieselový motor s přímým vstřikováním paliva, známý pro svůj kroutící moment a efektivitu. Kódy motorů pro některé varianty 2.0 TDI mohly být „CBBB“ nebo „CFHC.“

Každý z těchto motorů byl navržen tak, aby poskytoval specifický balíček výkonu, účinnosti a jízdních vlastností, což dávalo majitelům Golfu VI možnost vybrat si motor odpovídající jejich preferencím a potřebám.

Kódy motorů Volkswagen Golf VII

Volkswagen Golf VII, který byl na trhu od roku 2012, pokračoval ve vynikající tradici Golfu v nabídce různorodých a výkonných motorů. Každý motor byl identifikován specifickým kódem, což usnadňovalo identifikaci a servisní postupy. Mezi kódy motorů pro Volkswagen Golf VII patřily:

  1. 1.4 TSI: Benzínový motor s přeplňováním turbodmychadlem a technologií zvanou „ACT“ (Active Cylinder Technology), která umožňuje deaktivaci některých válců za účelem zvýšení úspory paliva. Kódy motorů pro tento typ mohly zahrnovat „CZEA“ nebo „CZDA.“
  2. 1.6 TDI: Dieselový motor s přímým vstřikováním paliva, známý pro svou úspornost a vynikající dojezd na jedno natankování. Kódy motorů pro některé varianty 1.6 TDI mohly být „CXXB“ nebo „CYMC.“
  3. 2.0 GTI: Sportovní benzínový motor, který poskytoval výrazný výkon a zábavný zážitek z jízdy. Kódy motorů mohly zahrnovat „CHHB“ nebo „CHHA.“
  4. e-Golf: Elektrická varianta Golfu, která byla poháněna čistě elektřinou. Tato verze neměla tradiční spalovací motor, a kód mohl být například „MKB.“

Všechny tyto motory byly součástí široké nabídky, která zahrnovala benzínové, dieselové a elektrické varianty, aby vyhověla různým preferencím řidičů. Volkswagen Golf VII se stal synonymem pro kombinaci výkonu, komfortu a moderní technologie.

VW Golf 1.4 TSI BlueMotion Technology CUP (VII) – Frontansicht, 15. Juni 2014, Düsseldorf