Škoda Roomster
Škoda Roomster je oblíbené malé MPV, vůbec první model této kategorie v nabídce mladoboleslavské automobilky. Ve východočeských závodech v Kvasinách a také ve Vrchlabí se tento vůz montoval v letech 2006 – 2015. Faceliftu se Roomster dočkal v roce 2010. Původně zamýšlená druhá generace, která měla vycházet z VW Caddy se nakonec kvůli úsporným opatřením která nastala po kauze dieselgate nakonec nedostal.
Užitková verze, odvozená od Roomsteru se prodávala jako Škoda Praktik.
Technické parametry Škoda Roomster
výrobce automobilu | Škoda auto |
typ automobilu | MPV |
místa výroby | ČR (Kvasiny, Vrchlabí) |
použitá platforma | |
délka automobilu | 4205 mm |
šířka automobilu | 1684 mm |
výška automobilu | 1607 mm |
rozvor | 2617 mm |
rozchod | 1436 front, 1500 rear |
počet míst k sezení | 5 |
světlá výška | 140 mm |
objem palivové nádrže | |
kapacita zavazadlového prostoru | 450-530/ 1555/ 1780 litrů |
facelift | 2010 |
typ pohonu | 4×2, předmí |
převodovky | 5M, 6A a 7DSG |
objem motoru | 1200 – 1900 cm3 |
počet válců | 3 a 4 |
výkon motoru | 47 – 77 kW |
palivo | benzin, diesel |
tituly | |
hodnocení EuroNCAP | ***** (2006) |
stupně výbavy | Roomster, Easy, Style, Sport, Comfort, Atractive, Scout |
počet airbagů | dle výbavy |
autobaterie benzin | Autobaterie 60Ah |
autobaterie diesel | Autobaterie 74Ah |
příslušenství | střešní nosič Škoda Roomster |
Škoda Roomster, uvedená na trh v roce 2006, byla unikátním zástupcem segmentu MPV (multi-purpose vehicle) a představovala inovativní přístup k praktickému rodinnému automobilu. Její design byl charakteristický netradičním tvarem s výraznou asymetrickou zadní částí a širokým výhledem z vozu díky velkým oknům. Roomster byl navržen tak, aby kombinoval výhody MPV s kompaktními rozměry, což umožnilo snadnou manévrovatelnost ve městě a zároveň poskytovalo prostorný interiér s variabilním uspořádáním sedadel.
V oblasti motorů nabízela Škoda Roomster široký výběr pohonných jednotek, které zahrnovaly jak benzinové, tak dieselové varianty. Mezi nejběžnější motory patřil 1.2 TSI, 1.6 MPI a 1.9 TDI, které se vyznačovaly dobrou rovnováhou mezi výkonem a úsporností. Tato škála motorů byla navržena tak, aby vyhověla různým potřebám zákazníků, od těch, kteří hledají úspornější variantu pro každodenní jízdu, až po ty, kteří potřebují silnější motor pro delší cesty nebo náročnější podmínky.
Interiér Roomsteru byl známý svou všestranností a praktickými řešeními. Díky modulárnímu systému sedadel bylo možné snadno upravit konfiguraci podle aktuálních potřeb, ať už šlo o přepravu většího množství nákladu nebo pohodlné ubytování až pěti cestujících. Kromě toho byla kabina vybavena množstvím úložných prostorů, což ještě více zvyšovalo její praktičnost. Skvělá viditelnost a dobrý přístup k ovládacím prvkům zajišťovaly, že Roomster byl nejen praktickým, ale i komfortním vozem pro rodiny a aktivní jednotlivce.