Škoda Superb 1 (2001 – 2008)

Škoda Superb 1

Škoda Superb první generace je oblíbený vůz, který sama mladoboleslavská automobilka řadí do střední třídy. V první generaci byl model s tímto označením k dostání pouze čtyřdvéřový sedan. Vlajková loď našeho výrobce nezapře určitou podobnost s VW Passat ze stejné doby. Pro evropské trhy se Superb vyráběl v Kvasinách, ale montoval se také v Kazachstánu, na Ukrajině nebo třeba v Indii.

Prodával se s řadou benzinových i naftových motorů, včetně šestiválce. Modernizace, nebo chcete-li faceliftu se potom dočkal v roce 2006.

Technické parametry Škoda Superb 1

výrobce automobilu Škoda auto
třída automobilu střední
místa výroby ČR, Indie, Kazachstán, Bosna, Ukrajina
použitá platforma Volkswagen Group B5 (PL45+)
délka automobilu 4803 mm
šířka automobilu 1765 mm
výška automobilu 1469 mm
rozvor 2803 mm
rozchod 1515 mm
počet míst k sezení 5
světlá výška 148 mm
objem palivové nádrže 62 litrů
kapacita zavazadlového prostoru 462 – 945 litrů
facelift 2006
typ pohonu 4×2, přední
převodovky 5M, 6M a 5A
objem motoru 1800 – 2800 cm3
počet válců 4 a 6
výkon motoru 74 – 142 kW
palivo benzin, diesel
příslušenství střešní nosič Škoda Superb

autopotahy Škoda Superb

autokoberce Škoda Superb

hodnocení EuroNCAP **** (2003)
stupně výbavy Classic, Comfort a Elegance
počet airbagů  dle výbavy
autobaterie benzin Autobaterie 70Ah
autobaterie diesel Autobaterie 77Ah,
Autobaterie 80 Ah

Skoda Superb blau

Škoda Superb 1. generace: Pionýr mezi luxusními automobily

Škoda Superb, model, který se dnes těší uznání jako jeden z vrcholů české automobilky, začal svou kariéru jako revoluční vozidlo v oblasti automobilového designu a komfortu. První generace, vyráběná mezi lety 2001 a 2008, představovala významný krok vpřed pro značku Škoda a byla klíčovým prvkem v její modernizační strategii.

Historie a vývoj

Škoda Superb první generace byl uveden na trh v roce 2001 a okamžitě upoutal pozornost díky své impozantní velikosti a prvotřídnímu zpracování. Tento model navazoval na tradici jména Superb, které poprvé zaznamenalo úspěch v období před druhou světovou válkou, ale současná generace byla zcela novým odklonem od historických předchozích verzí.

Automobilka Škoda použila platformu Volkswagenu, což bylo výrazné zlepšení v kvalitě a technologii. Superb byl postaven na platformě B5, kterou sdílel s modely jako VW Passat, což přispělo k jeho spolehlivosti a solidnímu jízdnímu výkonu.

Design a komfort

Vzhled první generace Superbu je charakterizován elegantními, avšak jednoduchými liniemi, které naznačují luxus a prestiž. Automobil byl dostupný jako čtyřdveřový sedan a později také jako kombi, což umožnilo nabídnout více prostoru a praktických výhod pro uživatele.

Interiér Superbu první generace byl vysoce kvalitní, s důrazem na komfort a ergonomii. Vůz nabízel prostorný interiér, což byla jeho hlavní přednost. Přední i zadní sedadla poskytovala výjimečné pohodlí, což bylo umocněno kvalitními materiály použitými ve výbavě.

Technické parametry

Pod kapotou Superbu první generace byly k dispozici různé motorizace, včetně benzínových a naftových motorů. Mezi nejpopulárnější motory patřil 1.8 TSI s výkonem 150 koní a 2.5 TDI s výkonem 163 koní. Tyto motory nabízely solidní výkon a přiměřenou úsporu paliva, což bylo v té době velmi ceněno.

Automobil byl vybaven moderními technologiemi té doby, včetně ABS, ESP a airbagů, což přispívalo k bezpečnosti. Komfortní výbava zahrnovala klimatizaci, elektrická okna a zrcátka, a u vyšších výbav i kožené čalounění a satelitní navigaci.

Popularita a vliv

Škoda Superb první generace byl velmi dobře přijat nejen českými zákazníky, ale i na zahraničních trzích. Jeho úspěch byl důsledkem přímého porovnání s konkurencí ve střední a vyšší střední třídě, přičemž nabízela vynikající hodnotu za rozumnou cenu. Vůz získal řadu ocenění za svou kvalitu a přístupnost, a stal se oblíbeným mezi manažery a rodinami, které hledaly prostorné a komfortní auto.

Závěr

Škoda Superb první generace zanechal trvalý dojem na automobilovém trhu. Jeho úspěch otevřel cestu pro další generace Superbu, které pokračovaly v tradici a zlepšovaly již tak silné stránky prvního modelu. V dnešní době se Superb první generace považuje za klasiku, která reprezentuje přechodný bod v historii automobilky Škoda, kombinující tradiční hodnoty s moderními technologiemi.