Suzuki PV 50

Suzuki PV 50

Suzuki PV 50: Kultovní Model pro Začínající Jezdce a Milovníky Dvoutaktních Motocyklů

Suzuki PV 50 je motocykl, který v 80. letech 20. století vstoupil do světa malých motocyklů a vybudoval si silnou fanouškovskou základnu díky své jednoduchosti, spolehlivosti a přístupnosti pro mladé jezdce. Tento model, vyvinutý pro začátečníky a teenagery, se stal symbolem motocyklové kultury pro mladou generaci, která se chtěla seznámit s motorkami a naučit se základům jízdy. Ačkoli dnes již není k dispozici v nové podobě, Suzuki PV 50 zůstává vyhledávaným sběratelským kouskem, oblíbeným pro svou historii a klasické kouzlo.

V tomto článku se podíváme na detaily, které činí Suzuki PV 50 výjimečným, prozkoumáme jeho technické parametry, jízdní vlastnosti a to, co tento model znamenal pro své jezdce a motocyklový svět.


1. Historie Suzuki PV 50

Suzuki PV 50 byl součástí širší rodiny malých motocyklů a minibiků, které Suzuki vyráběla v 70. a 80. letech. Tento motocykl byl především zaměřen na mladší jezdce ve věku od 12 do 16 let, kteří hledali přístupný stroj pro první zkušenosti s motocyklováním. PV 50 byl často považován za ideální první motorku pro mladé začátečníky, kteří se chtěli naučit správně ovládat motocykl na silnici i v terénu.

Suzuki PV 50 měl v sobě ideální kombinaci výkonu, spolehlivosti a snadného ovládání. Byl určen pro mladé jezdce, kteří si přáli zažít svobodu na dvou kolech, ale zároveň si ho oblíbili i rodiče pro jeho bezpečnostní prvky a přívětivou velikost.


2. Technické Parametry Suzuki PV 50

Jedním z hlavních důvodů, proč Suzuki PV 50 získal takovou popularitu, byla jeho jednoduchost a spolehlivost. Tento model byl navržen tak, aby byl snadno ovladatelný pro začátečníky, ale zároveň dostatečně výkonný pro zábavu a rozvoj jezdeckých dovedností.

Motor a Výkon

  • Typ motoru: Jednoválcový dvoutaktní motor
  • Objem motoru: 49 ccm
  • Maximální výkon: Přibližně 3.5 koňské síly při 7 000 otáčkách za minutu
  • Chlazení: Vzduchové chlazení
  • Palivová soustava: Karburátor

Motor Suzuki PV 50 byl dvoutaktní, což znamenalo, že měl jednoduchou konstrukci a byl méně náročný na údržbu než čtyřtaktní motory. Tento typ motoru poskytoval dobrý výkon pro tento malý motocykl, ale zároveň nebyl příliš silný, což bylo pro začínající jezdce ideální. Dvoutaktní motor byl také zárukou spolehlivosti a nižší hmotnosti motocyklu, což usnadnilo manipulaci na různých typech povrchů.

Převodovka a Řazení

  • Převodovka: Manuální, čtyřstupňová
  • Řazení: Řadící páka s klasickým uspořádáním, což umožňovalo jezdcům seznámit se s ovládáním spojky a řazením.

Díky manuální převodovce s čtyřmi převodovými stupni měli jezdci možnost naučit se základní techniky řazení a ovládání motocyklu, což byla ideální příprava pro přechod k silnějším a složitějším motocyklům v budoucnosti.

Podvozek a Brzdy

  • Rám: Ocelový rám, navržený tak, aby byl lehký a pevný pro stabilitu a snadnou manipulaci.
  • Přední odpružení: Teleskopická vidlice
  • Zadní odpružení: Pružinový tlumič
  • Brzdy: Přední a zadní bubnové brzdy

Suzuki PV 50 měl jednoduchý, ale efektivní podvozek, který byl navržen pro dobré ovládání motocyklu jak na silnici, tak v terénu. Přední teleskopická vidlice a zadní pružinový tlumič byly dostatečně účinné pro základní jízdu po nerovných cestách, což umožňovalo začínajícím jezdcům experimentovat s jízdu na různých typech povrchů.

Rozměry a Hmotnost

  • Celková hmotnost: Přibližně 45 kg
  • Výška sedla: 740 mm
  • Maximální rychlost: Přibližně 50 km/h

Hmotnost a výška sedla byla navržena tak, aby byla ideální pro děti a mladší jezdce. Díky těmto rozměrům byl motocykl snadno ovladatelný i pro začátečníky, kteří si ještě nezvykli na jízdu na motocyklu.


3. Jízdní Vlastnosti a Výkon Suzuki PV 50

Suzuki PV 50 byl navržen pro jízdu jak na silnici, tak v terénu. Vzhledem k nízké hmotnosti a jednoduché konstrukci byl motocykl ideální pro děti, které se chtěly naučit ovládat motocykl v různých podmínkách. Pojďme se podívat na to, jak se Suzuki PV 50 choval na silnici a v terénu.

Silniční Jízda

Díky své nízké hmotnosti, jednoduchému motoru a čtyřstupňové převodovce byla jízda na silnici velmi snadná. Maximální rychlost kolem 50 km/h byla pro začátečníky ideální, protože jezdec měl dostatečnou rychlost pro jízdu, ale motocykl nebyl nebezpečně rychlý. Přední a zadní bubnové brzdy umožnily snadné zastavení, i když nebyly tak efektivní jako moderní kotoučové brzdy.

Jízda v Terénu

Suzuki PV 50 byl také skvělý pro jízdu v mírném terénu. S teleskopickou vidlicí a pružinovým tlumičem byl tento motocykl dobře vybavený pro absorpci nerovností terénu, jako jsou lesní stezky, polní cesty nebo mírně rozbitý asfalt. I když nebyl určen pro těžký terén nebo závodní jízdu, pro rekreační jízdu v přírodě poskytoval skvělé jízdní vlastnosti.

Snadnost Ovládání

Jedním z hlavních důvodů, proč byl Suzuki PV 50 tak populární, byla jeho snadná ovladatelnost. Díky nízké hmotnosti, přívětivé výšce sedla a jednoduché převodovce mohl motocykl ovládat i mladý jezdec, který se teprve učil, jak správně řídit motocykl. Automatické převody a jednoduchý motor znamenaly, že se jezdec nemusel soustředit na složité techniky řízení, ale mohl se věnovat výhradně jízdě.


4. Výhody a Nevýhody Suzuki PV 50

Výhody:

  • Nízká hmotnost a výška sedla: Ideální pro děti a začínající jezdce.
  • Jednoduchá konstrukce: Snadná údržba a spolehlivost, což bylo výhodné pro rodiče.
  • Dostatečný výkon: Motocykl má dostatek výkonu pro zábavu a rozvoj jezdeckých dovedností, ale není příliš silný.
  • Všestrannost: Vhodný jak pro jízdu na silnici, tak v terénu.
  • Snadné ovládání: Motocykl je snadno ovladatelný díky automatické převodovce a nízké hmotnosti.

Nevýhody:

  • Bubnové brzdy: I když jsou dostatečné pro začátečníky, nejsou tak efektivní jako moderní kotoučové brzdy.
  • Maximální rychlost: Pro starší nebo zkušenější jezdce může být 50 km/h příliš pomalé.
  • Není ideální pro tvrdý terén: Pro závodní nebo extrémní terénní jízdu by byl vhodnější silnější motocykl.

5. Závěr

Suzuki PV 50 byl motocykl, který ovlivnil mnoho mladých jezdců po celém světě. S jeho jednoduchostí, spolehlivostí a ideálními jízdními vlastnostmi se stal oblíbeným modelem pro začátečníky, kteří se chtěli seznámit s motocykly a naučit se základy jízdy. Tento model se stal klasickým kouskem motocyklové historie, a i dnes zůstává vyhledávaným vozem pro sběratele a nadšence, kteří chtějí zažít nostalgii a vychutnat si jízdu na tomto legendárním modelu. Suzuki PV 50 je bezpochyby motorkou, která navždy zůstane součástí dětských snů o motorkách.

Suzuki PV50 1990