Kódy motorů Toyota Celica
Zde jsou některé z kódů motorů, které byly použity v různých modelech Toyota Celica:
- 1ZZ-FE: Čtyřválcový řadový motor o objemu 1,8 litru s dvěma vačkovými hřídeli (DOHC) a 16 ventily. Použit v některých verzích Toyota Celica sedmé generace (2000–2005).
- 2ZZ-GE: Čtyřválcový řadový motor o objemu 1,8 litru s dvěma vačkovými hřídeli (DOHC) a 16 ventily. Tento motor byl vylepšenou verzí 1ZZ-FE a používán ve sportovnějších verzích Toyota Celica sedmé generace, jako je například Celica GT-S.
- 3S-GTE: Čtyřválcový řadový motor o objemu 2,0 litru s turbodmychadlem. Tento motor byl použit v některých verzích Toyota Celica čtvrté generace (1989–1993), jako je například Celica GT-Four.
- 3S-FE: Čtyřválcový řadový motor o objemu 2,0 litru s jedním vačkovým hřídelem (SOHC) a 16 ventily. Tento motor byl použit v některých verzích Toyota Celica páté a šesté generace.
- 5S-FE: Čtyřválcový řadový motor o objemu 2,2 litru s jedním vačkovým hřídelem (SOHC) a 16 ventily. Tento motor byl použit v některých verzích Toyota Celica šesté generace.
Tyto kódy motorů jsou obecně používány pro identifikaci konkrétního motoru ve vozidlech Toyota Celica. Je důležité mít na paměti, že různé modely a ročníky mohou mít různé motory k dispozici.
Toyota Celica
Toyota Celica byla kompaktní sportovní kupé vyráběná japonskou automobilkou Toyota. Poprvé byla uvedena na trh v roce 1970 a v průběhu let prošla několika generacemi a designovými změnami. Celica se vyznačovala elegantním a sportovním vzhledem, který kombinoval agresivní linie s aerodynamickými prvky. V průběhu své existence se Toyota Celica stala ikonou japonského sportovního automobilu a získala si značnou popularitu mezi nadšenci do motoristického sportu.
Toyota Celica byla nabízena s různými motory a pohonnými ústrojími, včetně čtyřválcových a šestiválcových motorů, atmosférických i turbodmychadlových variant. Některé modely disponovaly pohonem předních kol, zatímco jiné měly pohon všech kol, což zvyšovalo sportovní charakter vozu a zlepšovalo jeho trakci a ovladatelnost. Toyota Celica se také vyznačovala dobrou rovnováhou mezi výkonem a ovladatelností, což ji činilo oblíbenou volbou jak pro každodenní řidiče, tak pro ty, kteří chtěli sportovní auto pro závodění či tuning. I přes ukončení výroby v roce 2006 zůstává Toyota Celica oblíbeným modelem mezi fanoušky a je stále považována za klasiku mezi sportovními automobily.