Kódy motorů Citroën C-Elysée
Přehled motorů Citroën C-Elysée
Kód motoru | Typ | Objem (cm³) | Výkon (kW/k) | Točivý moment (Nm) | Převodovka | Spotřeba (l/100 km) | Emise CO₂ (g/km) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EB2F | 1.2 VTi 72 | 1 199 | 53 / 72 | 110 při 3 000 ot/min | 5st. manuální | 5,3 | 124 |
EB2 | 1.2 PureTech 82 | 1 199 | 61 / 82 | 118 při 2 750 ot/min | 5st. manuální / ETG5 | 5,1 | 116 |
NFP (EC5) | 1.6 VTi 115 | 1 587 | 85 / 115 | 150 při 4 000 ot/min | 5st. manuální / 4st. automat | 6,5 – 7,3 | 151 – 168 |
DV6DTED | 1.6 HDi 92 | 1 560 | 68 / 92 | 230 při 1 750 ot/min | 5st. manuální | 4,1 | 108 |
DV6C | 1.6 BlueHDi 100 | 1 560 | 73 / 99 | 254 při 1 750 ot/min | 5st. manuální | 3,9 | 98 |
DV5RC | 1.5 BlueHDi 100 S&S | 1 499 | 75 / 102 | 250 při 1 750 ot/min | 6st. manuální | 3,9 | 103 |
Poznámky:
- EB2F a EB2 jsou tříválcové benzinové motory s atmosférickým plněním, vhodné pro městský provoz a nižší spotřebu paliva.
- NFP (EC5) je čtyřválcový benzinový motor nabízející vyšší výkon, vhodný pro delší trasy a dynamickou jízdu.
- DV6DTED a DV6C jsou čtyřválcové dieselové motory známé svou úsporností a spolehlivostí.
- DV5RC je moderní čtyřválcový dieselový motor s technologií Start&Stop, splňující emisní normu Euro 6.
Citroën C-Elysée
Citroën C-Elysée – Nenápadný dříč s překvapivým potenciálem
Citroën C-Elysée je kompaktní sedan, který byl navržen jako cenově dostupný, prostorný a úsporný vůz pro každodenní použití, především na trzích východní Evropy, Latinské Ameriky a severní Afriky. Model se začal vyrábět v roce 2012 a sdílí platformu s Peugeotem 301. Oproti běžným západoevropským modelům nabízí jednodušší techniku, robustní konstrukci a solidní výbavu za rozumné peníze. V tomto článku se podíváme na detaily, které z C-Elysée dělají praktické auto vhodné jak pro rodinu, tak i do firemních flotil.
Design a karoserie
C-Elysée je čtyřdveřový sedan s klasickou siluetou. Design je jednoduchý, ale účelný – klade důraz na funkčnost, aerodynamiku a prostor pro cestující. Jeho tvary jsou konzervativní, ale nadčasové, což napomáhá dlouhodobé estetické životnosti.
Parametr | Hodnota |
---|---|
Délka | 4 427 mm |
Šířka | 1 748 mm |
Výška | 1 466 mm |
Rozvor | 2 652 mm |
Světlá výška | 137 mm |
Objem kufru | 506 litrů |
Pohotovostní hmotnost | cca 1 050–1 170 kg |
Vzhledem k rozvoru přes 2,65 metru nabízí vůz překvapivě velkorysý prostor pro kolena cestujících na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor patří mezi nejsilnější stránky tohoto modelu – přes 500 litrů je v dané třídě výborná hodnota.
Motorizace a technické parametry
Citroën C-Elysée byl nabízen s několika benzinovými a dieselovými motory, přičemž důraz byl kladen na nízkou spotřebu a jednoduchou konstrukci. Motory pocházejí z koncernu PSA a patří mezi osvědčené jednotky.
Benzinové motory
Kód motoru | Typ | Objem | Výkon | Točivý moment | Převodovka | Spotřeba (komb.) |
---|---|---|---|---|---|---|
EB2 (PureTech) | 3válcový atmosférický | 1 199 cm³ | 60–82 kW (82–110 k) | až 150 Nm | 5st. manuální / 6st. automat | cca 4,9 – 5,5 l/100 km |
TU5JP4 | 4válcový atmosférický | 1 587 cm³ | 85 kW (115 k) | 150 Nm | 5st. manuální / 4st. automat | cca 6,5 l/100 km |
PureTech 1.2 je moderní a úsporný motor s přímým vstřikováním a rozvodem řetězem. Je ideální do města, ale zvládá i dálniční provoz. Starší TU5JP4 je robustní jednotka s nízkými náklady na údržbu, i když o něco vyšší spotřebou.
Dieselové motory
Kód motoru | Typ | Objem | Výkon | Točivý moment | Převodovka | Spotřeba (komb.) |
---|---|---|---|---|---|---|
DV6DTED | 4válcový turbodiesel | 1 560 cm³ | 68–73 kW (92–99 k) | 230–254 Nm | 5st. manuální | cca 3,8 – 4,2 l/100 km |
DV5RC | 4válcový turbodiesel | 1 499 cm³ | 75 kW (102 k) | 250 Nm | 5st. manuální | cca 3,5 – 3,8 l/100 km |
Naftové motory byly oblíbené hlavně mezi služebními vozy. Nabízely nízkou spotřebu, slušnou dynamiku a odolnost i při vyšších nájezdech. Motor DV5RC odpovídá emisní normě Euro 6 a je vybaven SCR technologií a filtrem pevných částic.
Podvozek a jízdní vlastnosti
C-Elysée má klasické uspořádání s pohonem předních kol. Podvozek je konstruován s důrazem na komfort a trvanlivost. Vpředu najdeme zavěšení typu McPherson, vzadu torzní příčku. Naladění je měkčí, což ocení zejména cestující na nerovných silnicích.
Auto vyniká svou stabilitou i při vyšších rychlostech a nezáludným chováním v zatáčkách. Díky nízké hmotnosti působí lehce a svižně, i když jízdní zážitek není sportovní – to ale v této kategorii nikdo nečeká.
Výbava a interiér
C-Elysée byl k dispozici v několika úrovních výbavy – od základní „Live“ až po „Shine“. I v základní verzi ale nabídl to nejdůležitější.
Dostupné prvky výbavy:
- Klimatizace (manuální nebo automatická)
- Elektrická okna vpředu i vzadu
- Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
- Rádio s Bluetooth a USB vstupem
- Navigační systém s dotykovým displejem (u vyšších verzí)
- Parkovací senzory a couvací kamera
- Tempomat a omezovač rychlosti
Interiér je jednoduchý, ale účelný. Použité materiály nejsou luxusní, ale působí odolně a nenáročně na údržbu. Ergonomie je přehledná a intuitivní, což je v této třídě důležitější než prémiové detaily.
Bezpečnost a hodnocení
Citroën C-Elysée získal v testech Euro NCAP v roce 2014 čtyři hvězdičky z pěti. Nabízí solidní ochranu cestujících i při bočním nárazu.
Bezpečnostní prvky:
- 4 airbagy (čelní a boční)
- ABS a ESP
- Isofix úchyty pro dětské sedačky
- Asistent pro rozjezd do kopce
- Kontrola tlaku v pneumatikách
V pozdějších letech byly některé verze vybaveny i systémem nouzového brzdění (Active City Brake) a senzory nechtěného opuštění jízdního pruhu.
Závěr
Citroën C-Elysée představuje ideální řešení pro ty, kteří hledají praktický, prostorný a nenáročný vůz za dostupnou cenu. Není to auto pro ty, kdo hledají emoce a high-tech vychytávky – ale pokud chcete každodenního společníka, který vás levně a spolehlivě doveze, kam potřebujete, C-Elysée vás nezklame.
Velkým plusem je prostorný interiér, velký kufr, robustní technika a velmi nízké provozní náklady. Ať už hledáte rodinný vůz nebo spolehlivý dopravní prostředek pro firmu, C-Elysée patří mezi nejlepší volby ve své třídě.