Yamaha Mio

Yamaha Mio

Yamaha Mio: Městský Skútr pro Každodenní Dojíždění

Yamaha Mio je populární model skútru, který se stal symbolem městského dojíždění a pohodlného cestování. Na trhu se poprvé objevil v roce 2006 a od té doby si získal širokou základnu příznivců díky svému modernímu designu, výkonnému motoru a snadné manipulaci. Tento skútr je navržen tak, aby vyhovoval potřebám městských jezdců, kteří hledají efektivní a ekonomické řešení pro každodenní cesty.

Design a Ergonomie

Yamaha Mio vyniká svým kompaktním a aerodynamickým designem, který kombinuje moderní linie s praktickými prvky. Skútr je k dispozici v různých barevných variantách, což umožňuje uživatelům vybrat si model, který nejlépe vyhovuje jejich vkusu. S jeho lehkou konstrukcí a kompaktními rozměry je Mio velmi obratný a snadno se ovládá v městském provozu.

Ergonomie skútru byla pečlivě navržena pro maximální pohodlí jezdce. Sedlo je umístěno v ideální výšce, což usnadňuje nasedání a sesedání, a zároveň poskytuje pohodlnou polohu pro delší jízdy. Přední panel obsahuje přehledné přístroje, které informují jezdce o aktuální rychlosti, stavu paliva a dalších důležitých informacích.

Motor a Výkon

Yamaha Mio je poháněna čtyřtaktním jednoválcovým motorem o objemu 115 ccm. Tento motor je vybaven technologií SOHC (Single Overhead Camshaft), která zajišťuje vysokou účinnost a spolehlivost. Maximální výkon motoru dosahuje přibližně 9 koní (6,6 kW) při 8 000 ot./min, zatímco točivý moment činí přibližně 9,6 Nm při 6 000 ot./min. Díky tomu je Mio schopen snadno akcelerovat v městském provozu a dosáhnout maximální rychlosti kolem 100 km/h.

Skútr je vybaven automatickou převodovkou (CVT), což znamená, že jezdec nemusí manuálně měnit převody, což usnadňuje jízdu a zvyšuje komfort. Spotřeba paliva se pohybuje okolo 45–55 km/l, což z MIA činí ekonomického společníka pro každodenní dojíždění.

Podvozek a Ovládání

Podvozek Yamaha Mio je konstruován tak, aby zajišťoval stabilitu a pohodlí během jízdy. Přední odpružení zahrnuje teleskopické vidlice, které efektivně absorbují nárazy a zajišťují plynulou jízdu po nerovných silnicích. Zadní odpružení je vybaveno monoshockem, který poskytuje optimální komfort pro jezdce i spolujezdce.

Brzdový systém Mio zahrnuje přední a zadní bubnové brzdy, které zajišťují spolehlivý brzdný výkon. Přední brzda o průměru 130 mm a zadní brzda o průměru 110 mm poskytují dostatečnou brzdnou sílu pro bezpečné zastavení v různých podmínkách.

Technické Parametry Yamaha Mio

  • Motor: Jednoválcový, čtyřtaktní, SOHC
  • Objem motoru: 115 ccm
  • Výkon: 9 koní (6,6 kW) při 8 000 ot./min
  • Točivý moment: 9,6 Nm při 6 000 ot./min
  • Převodovka: Automatická (CVT)
  • Maximální rychlost: 100 km/h
  • Spotřeba paliva: 45–55 km/l
  • Rám: Ocelový trubkový rám
  • Přední odpružení: Teleskopické vidlice
  • Zadní odpružení: Monoshock
  • Přední brzdy: Bubnové, 130 mm
  • Zadní brzdy: Bubnové, 110 mm
  • Hmotnost: 98 kg (suchá)
  • Výška sedla: 760 mm
  • Objem nádrže: 4,5 litru

Shrnutí

Yamaha Mio představuje skvělou volbu pro jezdce, kteří hledají spolehlivý a ekonomický skútr pro městské dojíždění. S výkonným motorem, nízkou spotřebou paliva a pohodlným designem je ideální pro každodenní použití, ať už se jedná o dojíždění do práce, školu nebo víkendové výlety. Mio v sobě kombinuje moderní technologie a atraktivní design, což z něj činí ideálního společníka pro každého, kdo chce objevovat město na dvou kolech.

itss a mioooo