Ford Focus 1 (1998 – 2004)

Ford Focus 1

Ford Focus první generace je oblíbený osobní vůz nižsí střední třídy, který světoznámá automobilka na evropských trzích prodávala v letech 1998 – 2004. K dispozici je jako třídvéřový i pětidvéřový hatcback, ale i jako čtyřdvéřový kombík a nebo čtyřdvéřový sedan. Svého času jako jeden z mála vozů konkuroval ve svém segmentu modelu VW Golf.

Technické parametry Ford Focus 1

výrobce automobilu Ford
třída automobilu nižší střední
místa výroby Německo
použitá platforma
délka automobilu 4465 mm
šířka automobilu 1702 mm
výška automobilu 1532 mm
rozvor 2651 mm
příslušenství střešní nosič Ford Focus

autokoberce Ford Focus

autopotahy Ford Focus

počet míst k sezení 5
světlá výška
objem palivové nádrže 55 litrů
kapacita zavazadlového prostoru
facelift 2001
typ pohonu 4×2 přední
převodovky
objem motoru 1.4 a 2.0 l
počet válců  4
výkon motoru 55 – 158 kW
palivo benzin, diesel
tituly
hodnocení EuroNCAP **** (1999)
stupně výbavy
počet airbagů  dle výbavy
autobaterie benzin Autobaterie 60Ah
autobaterie diesel Autobaterie 70Ah

Ford Focus front 20071212

Ford Focus 1 (1998–2004): Revoluční kompaktní vůz

Ford Focus první generace, vyráběný mezi lety 1998 až 2004, představoval zásadní krok pro automobilku Ford v segmentu kompaktních vozů. Byl navržen jako nástupce modelu Ford Escort a od samého začátku se vyznačoval moderním designem, výjimečnou ovladatelností a pokrokovou technologií. Model si rychle získal popularitu díky svým kvalitám a stal se jedním z nejoblíbenějších vozů v Evropě, ale i v USA.

Ford Focus byl navržen tak, aby přinesl čerstvý vítr do segmentu kompaktních vozů. Výrazné rysy jeho designu zahrnovaly dynamické linie karoserie a moderní interiér, který byl praktický a pohodlný. Automobil byl k dispozici v několika karosářských variantách, včetně třídveřového a pětidveřového hatchbacku, sedanu a kombi. Díky tomuto rozmanitému výběru se stal oblíbenou volbou jak pro mladé rodiny, tak pro jednotlivce hledající stylový a praktický vůz.

Jedním z hlavních aspektů, který Focus odlišoval od konkurence, byla jeho výjimečná jízdní dynamika. Ford Focus první generace byl vybaven pokročilým podvozkem s nezávislým zavěšením všech kol, což zajišťovalo vynikající ovladatelnost a komfort. Automobil získal vysoká hodnocení v oblasti bezpečnosti a spolehlivosti, což z něj učinilo atraktivní volbu nejen pro každodenní jízdu, ale i pro delší cesty.

Motory a výbava

Ford Focus první generace nabízel širokou škálu motorů, které pokrývaly různé potřeby zákazníků. Základní motory zahrnovaly benzinové jednotky o objemu 1.4 a 1.6 litru, které poskytovaly dostatečný výkon pro každodenní jízdu po městě. Pro ty, kteří hledali vyšší výkon, byly k dispozici motory 1.8 a 2.0 litru, které poskytovaly lepší dynamiku a výkon. Ford Focus RS, sportovní verze, byl osazen přeplňovaným motorem 2.0 s výkonem 215 koní, což ho činilo atraktivním pro nadšence do sportovní jízdy.

Dieselové varianty zahrnovaly motory o objemu 1.8 litru s různými úrovněmi výkonu, což poskytovalo úsporné a efektivní řešení pro ty, kteří často cestovali na delší vzdálenosti. V kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou, nebo volitelnou automatickou převodovkou, Focus poskytoval širokou škálu možností pro různé řidiče.

Výbava vozu byla na svou dobu velmi moderní. Již v základní verzi bylo možné najít prvky jako airbagy, posilovač řízení a centrální zamykání. Vyšší výbavové stupně pak zahrnovaly klimatizaci, elektricky ovládaná okna, ABS a dokonce i kožené čalounění ve vrcholných verzích.

Bezpečnost a spolehlivost

Ford Focus první generace byl jedním z prvních vozů v tomto segmentu, který kladl velký důraz na bezpečnost. Automobil byl vybaven robustní konstrukcí karoserie a moderními bezpečnostními prvky, jako jsou přední a boční airbagy, ABS a elektronická stabilizace (v pozdějších verzích). Focus získal vysoké hodnocení v nárazových testech Euro NCAP, což z něj učinilo jeden z nejbezpečnějších vozů své doby.

V otázce spolehlivosti si první generace Fordu Focus vedla velmi dobře. Díky kvalitnímu zpracování a dostupným náhradním dílům si vůz udržel dobrou pověst i po letech provozu. Jedinými častějšími problémy, které majitelé hlásili, byly drobné elektrické závady a opotřebení některých součástek, ale obecně se vůz těšil dlouhé životnosti a spolehlivosti.

Ford Focus první generace se stal ikonickým modelem, který položil základy pro úspěšnou řadu kompaktních vozů, jež pokračuje dodnes. Tento model přinesl revoluci v segmentu kompaktních vozů díky své kombinaci moderního designu, pokročilé technologie a vynikajícího jízdního komfortu.